Denna något ovanliga högerstyrda 144 automat behövde ses över inför besiktning och därefter en maskinpolering med lackkonservering.
3 år senare. Nu blir det en riktig storservice… med bl.a helrenovering av motorn.


Nya kamaxellager och en C-kam.


Alla lager byts, cylindrarna hornas och kolvringarna byts.
I övrigt blir det bl.a ny oljepump, vattenpump, bränslepump, fiber- och vevaxeldrev.

Topplocket planas och renoveras med nya styrningar, fjädrar och avgasventiler.
Ventilsätena fräses.


Även nya ventiler måste slipas då ej är 100% runda..,




Då var motorn testad och kamaxeln inkörd.




Pirellibanden har gjort sitt efter 52 år..


Läckande bakaxel… problemet var inte svårt att lokalisera, rosthål i kåpan.

Byte av bagageluckestötdämpare. Pressa ihop stötdämparen och lås den med en svetstråd, placera den på plats och nyp av tråden.

